marți, ianuarie 19, 2010

Winter roads...

 Noapte ca scoasă din poveşti... Nebunie... Muzica în blană, poliţia după mine. Patrula totuşi, nu căţeii de la rutieră. Frâna de mână la intersecţie, maşina ca sania, luneta plină de zăpadă - cucu mai vedea în spate cine e... Poliţia după mine. Următoarea intersecţie, derapaj "controlat" de s-a dus maşina cu capu' la cur săraca. Şi atunci i-am văzut. Uşurel, după mine. Fără girofaruri totuşi. Pun pe avarii - oops, mi-a scăpat - întorc maşina lejer.. şi o iau ca Miroslav cel cuminte cu 20 km/h. Stânga uşor spre parcarea de la bloc - poliţia după mine. Muzica încet. Opresc, poliţia lângă mine. "Nă' seara! Gigi Viteazu de la patrula minunată... Documentele la control." Cinci gabori în maşină, se dădeau jos pe rând parcă aş fi fost ultimu' infractor căutat prin Interpol. Dau actele lu' Gigi. Şi încep rutina de rigoare... Ca mielul: "Să vedeţi.. Sunt rupt de oboseală.. Acuşi am ajuns de la Ciupercenii din deal.. M-o sunat logodnica.. Probleme... Figuri.." Se uită viteazu la mine crede că fac mişto. Nu e bine zic, şi îl iau serios pe partea ailaltă...
 "Da' ce, aveţi probleme cu nebunii prin oraş?..." Zice nenea.. "Nu numai, şi cu oameni obişnuiţi"... Adică eu făceam parte din tagma 'obişnuiţi'. Ăia cu maşini ca la NFS sunt nebunii cred. Se uită nenea pe documente, scrie ce scrie, îmi dă actele.. "Altădată să aveţi grijă cu derapajele că o fi fost strada liberă, dar puteaţi avaria maşina". Corect zic, iete, mai ştiu şi ăştia să judece logic.
 De mă.. Aşa e iarna. Chiar dacă nu ai cu ce, nu ai unde şi sigur nu ai de ce, totuşi încerci. Că vara toceşti cauciucurile degeaba, şi sigur nu îţi ies cu o maşinuţă simplă ca a mea prea multe.. Figuri.
 Drumul? Ciupercenii din deal - Vâlcea? Mirific. Fără frâne, cu vreo 70/h lejer.. Nici urmă de poliţie totuşi.  Dar zăpadă din plin. O meritat, n-am ce zice. Totuşi, 70 acolo unde permitea carosabilul... În rest 30 ca tataie.. În limita siguranţei civile! Drum pe care totuşi nici nu trebuia să îl fac...
 Dar în oraş cine nu se crede la Tokyo Drift??
 Ieri îl vedeam pe unu cum ambala o Dacie de prin 70', aproape fără cauciucuri, pe şoselele patriei. God speed man! Scotea maşina fum gros.. Şi mai alalteri se înfigea un moşuleţ niţel 'parfumat' în gardul de sub geamul meu cu un Wartburg tot de prin 70' şi toamna. Ăia sunt nebunii în viziunea mea..
 Iar nea Gigi Viteazu? Măcar a dat dovadă de bun simţ şi a înţeles situaţia.. Putea să fie măgar, totuşi s-a liniştit numai să ia datele. Dar şi eu m-am liniştit cu figuri de copil inconştient pe toată perioada iernii în curs.
 Şi probabil aş da dovadă de prostie crasă în a continua să mă joc cu ce n-am, pe unde nu se poate şi când nu e momentul.
Drive safe!

Niciun comentariu: