miercuri, ianuarie 27, 2010

Şasă ochelari..


 Deschid geamul. E un frig de crapă pietrele. Termometrele îmi indică o uşoară creştere de aproximativ 4 grade, în 5 ore. Acum sunt cam -5... E atât de frig că mi-a căzut monoclul. Închid geamul, şi mă mut la marmacie.. Unde îi comand frumos farmacistei înfofolită în şaluri largi: "Şasă ochelari frumoşi!"... 
 Măcar dacă nu am apă caldă, să am ochelari. Poate văd lumea mai fain. Pentru că ce văd acum îmi displace enorm. Acvarimul trage ţepe. Sau asociaţia de locatari a blocului vetust în care locuiesc? De 2 zile apa caldă pe tronsonul nostru lipseşte cu desăvârşire. Pagubă-n ciuperci! N-ar fi prima oară... Numai că acum sunt la vreo... minus şi ceva de grade afară. Şi asta ar fi cum ar fi, dar lipseşte până şi anunţul de rigoare al asociaţiei cu privire la cât va dura experimentul ăsta. Pentru că nu îl pot numi altfel. Probabil că e un experiment, să observe din pur sadism, cum se descurcă zece familii fără strop de apă caldă în mijlocul iernii. Mai ceva ca pe vremea lui Hristos..
 Intru în baie şi încerc să mă stropesc cu apa ca gheaţa. Că n-o să ies afară nepregătit să înfrunt lumea... Destul că sunt bărbaţii consideraţi porci, nu-i nevoie să emane şi aromele de rigoare. Deşi.. În viziunea mea acum - porci sunt ăia care ne trag ţepe - una ar fi cea prezentată aici. Unde eşti tu Ţepeş doamne....

 ...Mă plimb pe stradă cu ochelarii mei frumoşi. Toţi şase. Şi încerc să opresc frigul din a-mi afecta ultimul strop de judecată. Numai că azi e imposibil. Sunt recalcitrant şi mă simt ca un cobai pe care îl testează cei ce au puterea, ca să vadă cât rezist în condiţii de stres. Şi nu mă pot opri din a gândi neîncentat cât de mult doresc să scap din ţara asta. Dar nu acum. Ci după ce ma asigur că mi-au dat ăştia drumul la apa caldă! Până una, alta, îmi fac de lucru cu o ciocolată fierbinte, poate reuşesc să îmi mai înmoi nervii. Şi să mă încălzesc! Deja parcă văd totul mai roz.. Sunt buni şi cei şase ochelari la ceva totuşi.

 Sfat de bunăvoie - pentru că ceva îmi spune că nu am fost şi nu sunt singurul în situaţia asta... Puneţi-vă centrale în apartamente! În momente ca astea nu mi se mai par mofturi, în nici un caz. Ci un lucru imperios!
Şi mai consumaţi nişte ciocolată caldă! Încet, strop cu strop. Să nu pierdeţi nici o picătură din aşa numita "licoare magică".

 Eu pe de altă parte mă mut în maşină. Până la vară. Să îndrăznească cineva să îmi taie căldura şi acolo...

 Iar cei "şasă ochelari frumoşi"? N-au nici cea mai mică legătură cu cele descrise. Dar dau bine în articol. Şi îi voi mai folosi, sunt interesanţi. Toţi şase.
Cheers!

Niciun comentariu: