sâmbătă, februarie 13, 2010

Sfântul Valentin - Sărbătoare sau Kitch?

 Consider că am făcut destulă pauză din a-mi expune aberaţiile zilnice aici, aşa că mi-am făcut timp zece minute acum să revin în forţă. Tot se anunţă oareşce zi specială mâine, şi e comentată şi răscomentată mai peste tot, aşa că de ce nu mi-aş exprima şi eu părerea..

 Mâine e o zi interesantă. Îi zice "Sfântul Valentin". Interesantă deoarece românii noştri au preluat-o cu brio de la alţii. Unii au considerat acest "import" drept kitch, o sărbătoare comercială, pentru că românii aveau deja o zi a îndrăgostiţilor pe 24 februarie şi anume Dragobetele. Tinerii din ziua de azi în schimb, rar îşi mai amintesc de tradiţie. Tot ce contează e să fie toţi în pas cu moda. În noul "trend". Drept pentru care mâine e considerată ziua iubirii, a florilor, a cadourilor, a inimioarelor, a rozului şi a farmecului occidental. Pe 24 puţini îşi vor mai aduce aminte de sărbătoarea tradiţională.
 Mâine în schimb, vom vedea oriunde, la ştiri, pe străzi, în parcuri, în restaurante, pe poduri şi pe sub poduri, numai cupluri. Care mai de care, toţi în încercarea de a-şi demonstra devotamentul reciproc. Mă întreb totuşi, vă trebuie o zi anume ca să faceţi asta? 
 Mâine nu-şi va aduce aminte nici dracu de toţi cei lăsaţi "la o parte". De colegul de servici, de vecinul de la etaj, de verişoara de peste drum, de orice cunoscut care are ghinionul de a petrece această zi în cel mai singur fel cu putinţă. Păcat, asta dă dovadă de egoism într-un fel.
 Nu am nici cea mai vagă intenţie de a transforma acest post în ceva de genul "hai să ne fie milă de ăia care încă nu şi-au găsit perechea". Dar nu putem nici să uităm de ei. Şi mai ales, dacă tot e aşa mare sărbătoare chipurile, în nici un caz nu putem fi egoişti. 
 Sărbătoare pe care o critic dealtfel. Pentru că toată lumea o aşteaptă. O singură zi din an, în care să nu îi fie nimănui teamă de "gura lumii" şi de "vorbe pe la spate" pentru că a avut curajul de a-şi exterioriza sentimentele. Şi revin cu întrebarea: vă trebuie o anume zi ca să faceţi asta? Păi atunci ce mai iubire trăiţi voi dacă în rest vă ascundeţi care pe unde apucaţi de teamă că "sunteţi în public şi nu s-ar cădea"? 
 Mâine la răsăritul soarelui, veţi deschide majoritatea dintre voi televizorul şi veţi da probabil de Esca sau şi mai interesant, de Badea, (mă îndoiesc că el ar comenta pozitiv ziua de mâine, dar în fine), care vă vor ura aceleaşi cuvinte ca de fiecare dată pe 14 februarie, mai în glumă, mai în serios: "Iubiţi-vă mult!". Păi, asta vă sfătuiesc şi eu, dar făceţi-o frate mereu nu doar o zi pe an. 
 Nu mai continui să comentez despre ziua de mâine, că nu mă mai opresc. O să treacă oricum mai repede decât a venit, şi o să vină ziua de luni. Şi toate inimioarele, toţi ursuleţii de pluş roz, vor dispărea ca prin minune de pe rafturi. Şi vor mai sta la păstrare înca vreun an şi ceva, până la următorul Valentin. 

 Iar un trandafir frumos se poate dărui în orice zi. Nu numai sau neapărat mâine. 
Much love! 

Niciun comentariu: