vineri, februarie 26, 2010

It's worth it!

 Atunci când ceva merită, e bine să fie făcut. Sau spus. Din varii motive.
 Merită să faci ceva cu totul ilegal din punct de vedere legislativ. Din punctul lor de vedere da, o fi interzis... Dar dacă noi considerăm că merită, eu zic să facem.
 Merită să bem o cafea, scurtă, dar bună. Timpul trece de zor, hai să îl fructificăm întru câtva, o cafea merge oricând. Merită să simţi odată pe lună că nu mai contează nimic altceva decât propria fericire, preţ de un minut efemer. Să fii egoist, şi să pui la coadă toate problemele, pentru momentul de slăbiciune în care nu contează cât primeşti, ci cât oferi.
 Merită să ai răbdare, şi să amâni pe cât posibil ceva ce ştii cu o anume siguranţă s-ar putea transforma în neplăceri. Asta cel puţin până în momentul în care nu mai poţi, ajungi la concluzia că totuşi merită mai mult să faci acel lucru, şi îl faci indiferent de consecinţe.
 Merită să spui ce ai pe suflet când hotărăşti că nu se mai poate altfel. Poate nu oricui, asta nu înseamnă că nimănui. Uneori se mai găseşte şi câte cineva care să te asculte, fie că din bun simţ, fie din compasiune, fie că doar ăsta e scopul lui bine definit.
 Merită să dai mai mult decât obţii, şi să primeşti mai puţin decât te-ai aştepta. Nu sună bine, dar măcar te alegi cu ceva, şi niciodată nu se ştie când vei primi înzecit ceea ce ai cu adevărat nevoie. Legile universului sunt mai abstracte decât capul meu la ora asta.
 Merită din plin să închizi ochii la toate tâmpeniile pe care le vezi, simţi, auzi, în fiecare zi, şi să îi dai vitejeşte înainte. Spre propriul tău ţel, nu spre ce te îndeamnă alţii. Uneori da, din considerente financiare sau sociale, suntem constrânşi să mai facem şi ce ne impun alţii din păcate. Dar să nu ne uităm visele şi dorinţele. Cândva, odată, le vom şi trăi.
 Merită să visăm. Nu mereu, nici chiar cu ochii deschişi, dar merită. Fără vise ce am fi? O mână de mamifere care trăiesc doar de dragul de a ajuta la circuitul aerului în natură? Probabil că nu neapărat asta, dar nici prea bine nu ne-am simţi.
 Merită să mai şi zâmbim. Am observat că toată lumea scrie despre asta - nota bene. Tot vine primăvara. Nu avem bani, nu avem siguranţa zilei de mâine, nu avem nici cel mai mic motiv să nu punem capăt la tot astăzi, dar avem ce ne-a rămas mai de preţ - viaţa, probabil prietenii, uneori muzica, alteori dragostea, câteodată ultima ţigară, altădată primul trandafir. Pentru asta, încă merită să zâmbim. Şi nimeni nu ni le poate lua.
 Merită să îi mai încurajăm şi pe ceilalţi. Scriam într-un post că sunt persoane care au pierdut totul, şi mă refer la un tot general, pe aceia merită să îi încurajăm. Compasiunea nu le aduce nimic bun, ci le aminteşte de situaţia în care se află. Aşa că hai să nu le plângem de milă, ci să încercăm să îi ridicăm. Pentru că, şi aici îmi permit să citez pe cineva, "niciodată nu ştii ce îţi rezervă viaţa".
 Merită să facem toate lucrurile care ne trec prin cap, când ne trec prin cap. La urma urmei, decât să regretăm ceea ce nu am făcut, merită de o mie de ori mai bine să regretăm (puţin probabil dar în fine), ceea ce am întreprins la momentul respectiv.
 Şi nu în ultimul rând, merită să mai şi iubim. Unii o fac în taină, alţii făţiş, altora le trebuie o zi anume (a sărbătorit cineva ieri Dragobetele?) pentru a-şi exprima sentimentele, unora dragostea le inspiră teamă, altora le e egală cu durerea, dar orice formă ar lua, merită. Din vreo mie şi ceva de motive, uneori şi fără nevoia de a fi explicată, de cele mai multe ori nepotrivită, şi de fiecare dată involuntară. Merită!
 Merită să scriu eu toate acestea aici? Asta vă las pe voi să decideţi. Părerile sunt mereu împărţite iar eu nu am nici cea mai vagă impresie că aş avea mereu dreptate. Dar merită mereu să îţi expui punctul de vedere. Şi din partea mea, asta nu e dovadă de prostie - că nu eşti de acord cu "gura lumii" - ci mai degrabă exprimă putere de decizie, şi curajul de a vorbi liber. Lucru condamnat în ziua de azi de către mulţi din păcate.
 Am zis de mult că voi susţine Cruciada Culturii pe blog, şi am amânat pentru a găsi post-ul potrivit pentru a o face... Merită! Consider că acesta ar fi, aşa că here it goes:


 It's well worth it!...

Niciun comentariu: