luni, iunie 22, 2009

Cafeaua de dimineata...


A ajuns un subiect atat de discutat incat chiar nu conteaza daca il mai abordez sau nu... Ce inseamna pentru mine cafeaua de dimineata? As putea spune cu usurinta ca e elixirul care ma trezeste si imi da pofta de viata. Se spune ca o cafea dimineata, pentru consumatorii infocati nu mai are nici un efect, dar ma vad nevoit sa raspund cu un mare 'bullshit!' la chestia asta. Fara o ceasca aburinda, (sau chiar rece in perioada asta a anului), si aromata pana la Dumnezeu, nu ma vad incepand ziua bine. Poate numai sa fiu dupa o noapte de betie crunta, ca atunci oricum sunt 'teleghidat' jumate de zi...
Acum, ar trebui precizat ca nu imi place orice fel de cafea. Neaparat trebuie sa fie o marca buna, sau macar bunicica, altfel din placere, ajunge sa fie numai nevoia de a o bea, si incep ziua cu jumate din buna dispozitie obisnuita. La fel cum conteaza si felul de preparare... Sa nu fie nici prea tare... nici aqua chiorum.. ci exact cat trebuie de concentrata.
Si neaparat fara zahar. Multi nu sunt de acord cu chestia asta, dar na, pe mine asa m-au invatat ai mei, si nu am de gand sa ma 'reprofilez' pe cafea indulcita.
O problema ar fi tigarea ce insoteste cafeaua de dimineata. Pentru ca, fumator fiind, trebuie sa recunosc faptul ca imi face placere sa le combin pe amandoua. Dap, stiu ca e o prostie, dap, stiu ca numa sanatos nu e sa consumi aceste doua 'produse' pe burta goala, dar momentan asta e modul in care imi incep dimineata de dimineata, si zau ca nu il schimb prea curand.
Stateam si ma gandeam la felul in care se prepara cafeaua... O idee buna ar fi la expresor, dar sincer nu o prefer. De ce? Pentru ca e mai buna la ibric. Pentru ca o prepar eu, nu e gata facuta, 'la pastila', si pentru ca are alt gust. Da, aia la expresor e mai concentrata, e uneori mai 'interesanta', dar nu mai ai nici o placere - doar apesi pe buton si gata cafeaua in doua minute. Nu mai stai sa astepti sa fiarba apa, nu mai stai sa pui exact numarul de lingurite dorite, nu mai ai placerea de a o vedea clocotind si umpland casa de mirosul acela imbatator. Nu... aia la expresor e buna numai in oras. Sau poate la o cafenea de profil... Capitol la care orasul nostru cam duce lipsa...
Un singur sfat totusi - nu lasati pe altul sa prepare cafeaua in cazul in care nu stiti cum o face... Mi-aduceam aminte acum de o zi (nenorocita zi... din motive... obiective...), cand s-a apucat sora-mea sa fiarba o cafea. Si a pus intr-un litru de apa, vreo trei linguri MARI, cu varf, de cafea tare. Ca mai apoi sa toarne si restul de cafea din recipient in amestecul diabolic... Rezultatul? Vreo 4-5 linguri sanatoase de cafea arabica, in putina apa, si aia evaporata pe jumate... O gura mi-a trebuit si am zis ca imi explodeaza aorta si ventriculele din dotare. Drept pentru care mi-am zis ca nu mai pun gura pe cafea facuta de sora fara sa ii urmaresc bine miscarile in prealabil...
Din pacate, dimineata a trecut de mult, acum e deja dup-amiaza... Moment tocmai bun pentru o cafea calduta... 'S-apoi ma culc', cum bine zicea bunica-mea.

Un comentariu:

Anonim spunea...

moara cici care ti-o mai face cafea... bine ca bei tu apa chioara si ai senzatia ca aia e cafea!! pfuuu...!!