sâmbătă, decembrie 26, 2009

What the fuck??!!


'Bahtalo creciunu'!!! Whaaaat???? Adica pe romaneste - 'Craciun fericit', sau pixu` meu ce o vrea sa insemne.. eu m`am prapadit de ras la expresia asta.
Hmmm Craciunu? Ca mai in fiecare an, mi`a lasat la gusturi pe bot care mai de care... Ce`i ma si cu Craciunu asta? Ba, asta se face in familie. Asta una la mana. A doua la mana, se face intr`o familie fericita. Ipotetic, dar mult prea ideal ca sa se si adevereasca. Si nu sa se imbete toti ca porcii, si vai ce Craciun fain o fost... Sa se simta toti bine, sa petreaca si sa rada de numa numa.. Aia da!
Craciunu meu? Pe anul asta? Pfff...aaa... no comment. Dulce - de la cola; ametit - de la vin; vesel - de la cartile jucate; amar - ca nu e cine am eu chef langa mine; si prapadit ca vai de lume - ca jumate l`am petrecut la munca.
A... Da.. Stai sa vezi, ca e interesant, unii dintre noi mai si muncesc ma. Si sa vezi ce mai spiritu` sarbatorilor si veselie sufleteasca ai cand auzi de pe undeva, pe cineva urland la tine.. 'Baaa hai ca tre sa muncesti baaa!'... What the fuck? Pai ce sclavie mai e si asta ma... Nu bat apropo-uri, nu injur sefii ca nu merita, (ma acu pe bune, toti avem sefi care mai de care.. mai conteaza? Au si ei partile lor bune, asta trebuie recunoscut...) nu ma plang, nu condamn pe nimeni. In fond si la urma urmei toti avem nevoie sa traim din ceva, iar asta cere... Unele sacrificii.
Dar Craciunu? S`a dus pixului de suflet, si inca de mult. Colindele? Ce cacao... Le cantam in vremuri stravechi pe la cine stie ce apartamente, de guitam unii mai dihai ca ailalti...   ...Hrusca si compania, care ne inmuiau cica urechile si sufletul cu versurile magice? S`a dus si ala de mult, desi il am si acum pe o caseta prafuita.. Nu o arunc, orice ar fi, dar nici nu ascult - mi`e frica. De ce? De deprimare ati auzit? Nu e momentul sa ma apuce. Sa ne apuce. Sa va apuce! What the fuck??
Craciunu.... O sa fie. Odata. Candva. Asa cum trebuie. Cum vrem cu totii. In familie cica. Fara servici, fara stres, fara betii urate - alea pot fi facute si altadata ma.. Chiar si fara bani daca e nevoie, in momentul ala nu or sa mai conteze.. Banii se fac! O vorba mare auzita candva de la o persoana mult prea importanta ca sa nu o amintesc.. Nu o voi uita niciodata.
Craciunu? Macar noi il facem.. asa cum e, bun, rau, poate cum am sperat tot anul, poate cu surprizele de rigoare, si poate chiar cu gustul usor amar cu care ramanem dupa ce trece, din varii motive... Dar il facem! Si ramanem cu ceva.. Macar cu un feeling, daca mosu intarzie sa apara (e criza ma!!).
Altii in schimb nu au o coaja de paine. Tremura rebegiti pe strazi, se uita cu groaza ca a mai trecut o zi in care te miri ce au mancat, si se ingrijoreaza ca nu au destule cartoane sa se infasoare noaptea ce urmeaza. Stomacu` li s`a uscat de mult, si singura coaja de paine, si aia uscata, le`au dat`o copiilor lor ce se invart haotic pe langa ei, zdrentuiti, murdari, fara nici cea mai vaga idee despre ce inseamna Craciunu, dar veseli totusi ca... Ca ce? Ca e sarbatoare? Habar nu au, ei traiesc pe strazi.. Dar vad lumea bucuroasa imprejur si se molipsesc..
Si tiganii? Dracu sa ii pieptene si pe aia. Imi inchipui ca isi ureaza cu un raget diabolic, unul celuilalt: 'Bahtalo Creciunu!! Te trais but!!'

Imi pare rau. De postul asta. Nu a iesit cum voiam sa fie. Nu a iesit cum v`ati fi asteptat sa fie. Nu e in nici un caz despre o sarbatoare frumoasa petrecuta in conditii utopice. Si nici nu ma apuc sa laud aceasta zi, pentru ca nu pot, nu vreau si nu am capacitatea sa uit de lumea inconjuratoare. De lumea in care traim. 'Drepturile omului?... Fiecare e egal cu celalalt?..' What the fuck????!!! O mare abureala.. Vrajeala! Teapa!! Propaganda, vorbe goale, tot ce vreti dar nu e pic de adevar in cuvintele astea. E o realitate cruda.. E pur si simplu o realitate cruda!! Si e realitatea in care traim. Ieri. Azi. Maine. Zi de zi. Si una dintre toate zilele se nimereste a fi Craciunul.. Maine il vom uita. Bradul impodobit? Peste o saptamana se usuca pasnic la ghena. Si colindele? La praf! Pana la Craciunul urmator.
Viata merge inainte.. Si daca ramanem in urma, riscam sa fim depasiti de tot ceea ce ne trage inapoi, de toate problemele si mizeriile ce ne rod zi de zi. What the fuck??!! Nu merita... Capul sus.. Keep going!!
Merry Christmas to you all!

Niciun comentariu: